reklama

Ako dobre, keď je doma starý peciar

„Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví?“ Kto by túto odrhovačku nepoznal? Spolu so spadnutou hruškou patrí k povinnej detskej výbave. Spievava sa automaticky, bez rozmýšľania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Dokonca aj papagáj jedného môjho kamaráta sa ju naučil a hocikedy si ju začne. A predsa mi minule dáko nezchádzal z mysle ten moment, kedy „starý peciar nie je doma a mladý to nespraví.“ Keď som bola malá, predstavovala som si starého ako trpezlivého odborníka a mladého ako snaživého učňa, ktorý k svojmu majstrovi obdivne vzhliada. V pesničke a v čase, kedy vznikla asi mladý nemal ešte dostatok skúseností. A šlus. Musel, prísť deduško, predstaviteľ staršej generácie – ten už čo – to o živote vedel a veľkým kladivom dať všetko do poriadku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes by si nejeden odvážny mladý peciar na googli našiel, ako sa pec opravuje a bolo by vybavené. Čoby nie? V ponuke je všetko, od rôznych variantov chleba vo vajci až po tipy ako si vlastnoručne pozvárať ponorku. Google nájde. Je to rýchle a pohodlné, celkovo efektívne, jednoducho smart. Akurát že trošku chýba priamy kontakt s človekom, ktorý tie užitočné rady odovzdáva.

Napríklad – idem vyskúšať zemiakové knedle. Recept si nájdem na webe. Pre hľadaný výraz mi nájde päťtisícosemsto výsledkov. Popozerám, skombinujem zo dva – tri a idem na to. Alebo zavolám babičke. Má dobrú náladu už len z toho, že volám. Keď ju poprosím o recept na tie jej úžasné zemiakové knedle, všetko mi sústredene nadiktuje, navrch ešte pridá zopár rád o tom, ako ich zohrievať, keby sa niečo zvýšilo do druhého dňa. Preberieme aj nového psa jej susedky, aj to, že môj šéf má taký istý sveter, ako ona kúpila dedovi na Vianoce, aj to, že zase opakujú Angeliku. Babička dodá, že „takoví chlapi, jako Žofré, se už neroděj“ a že síce „pajdal, ale byl to chlap.“ Srdečne sa rozlúčime a budeme mať krajší deň. Obidve. Nie lepšie, ako poradiť sa s gazdinkou333, ktorú našiel Google? Ináč, na ten knedlík som sa ešte neodhodlala. Nevadí. Babička mi cez víkend doniesla dva čerstvé a ďalšie dva do mrazničky do zásoby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veru, odovzdávanie informácií, pekne na priamo, z generácie na generáciu má svoje čaro. A ten generačný rozdiel tu vlastne vôbec nie je podstatný. Idem sa opýtať môjho muža, ako sa v našom novom aute mení olej. To sa mi možno niekedy zíde. Ak sa mi ho podarí stopnúť v momente, kedy by už začal vysvetľovať výmenu oleja aj u iných značiek, ale dostatočne neskoro na to, aby sa cítil výnimočne technicky a pedagogicky zdatný, jednoznačne nás čaká pekný večer. Možnože aj romantický.

Takže, Google, na dnes dovi. Nevravím, že ťa zajtra zo päťkrát nepoužijem, ale svet bude, hádam, zas o troška lepší, keď sa ľudia budú spolu smiať, po večeroch sa po debate o motorovom oleji muchlovať a obdarovávať sa zemiakovými knedľami.

Nicola Šerfelová

Nicola Šerfelová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Odjakživa som mala rada knihy. Ľudí v knihách, ale najmä živých ľudí. Vždy ma fascinovali ich životy, vzťahy, príbehy, to, čo ich baví, aj čo ich trápi, ich vnímanie sveta. Každý z nich sa stáva mojou súčasťou a vďaka tomu som mimoriadne rada tým, čím som. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu